Distri Rail BV heeft op 17 januari 2015 voor het eerst APMT MVII 2 met een commerciële call aangelopen. Distri Rail is hiermee de eerste operator die in 2014 met testtreinen naar APMT II is geweest alsmede de eerste rail operator die een commerciële call naar de nieuwe deepsea terminal heeft weten te verzorgen.
Distri Rail is een van de grootste onafhankelijke spooroperators van Nederland. Sinds 2014 zijn zij bezig met het zogenaamde hoog frequentie concept tussen Rotterdam en Duisburg. Vanaf de laatste hub worden diverse bestemmingen binnen de Europese markt aangeboden. De meest recente is Ludwigshafen.
“Er zijn, in samenwerking met APM2, diverse tests uitgevoerd waarvoor Distri Rail een deel van zijn wagons ter beschikking heeft gesteld. Zo wisten we het operationele proces verder te stroomlijnen en kunnen wij met trots melden dat de nieuwe terminal een aanzienlijk hogere productiviteit heeft ten opzichte van de bestaande capaciteit in het aantal behandelingen. Tevens plannen we nu vaste regelmatige calls met zowel onze Duisburg, Ludwigshafen, Mannheim als Frankfurt treinen”, aldus Distri Rail ’s managing director dhr. Johan Booij.
“Wij zijn blij dat wij Distri Rail als een van de eerste railoperators met een reguliere call hebben mogen begroeten op onze nieuwe terminal. Wij hopen het aantal calls snel uit te kunnen bouwen aangezien het spoor een strategische speerpunt voor ons is”, aldus dhr. Schaap van APM Terminals Maasvlakte II.
©Foto: PJSFoto
Via: transport-online.nl